Friday 8 November 2013

(✿◕‿◕) Akuu (✿◕‿◕)

Mulakan dengan bismillahhirahmanirrahim 
-----------> Assalamualaikum <----------

tadaaa... ini blog ak. wah, tak sangka ak ade blog sebegini rupe. TERIME KASIH TAU AYA. kau lha sahabat sejati gue.. muahh muah muahhh. haha ( terOver lha pulak =.=' hehe )  

OuHkeH, name sy Amanina. korang korang korang. bole panggil ina :) ak nak bt blog niy SEBAB............ ye lha bole lha ak cite serba sikit psai KEHIDUPAN yg  penuh dgn cabaran niy. Memey betoii. kehidupan ini penuh dgn cabaran.
"Kehidupan ini tidak menjanjikan kebahagian sepanjang masa. Kadang kala manusia diasak dengan pelbagai dugaan dan ujian. Sekiranya kita lemah, kita akan terus hanyut mengikut kata hati dan tidak berusaha mencari penyelesaian untuk menyelamatkan diri dan keadaan."
 Insya Allah kite dpt tempuhinye dengan sentiase mengingati pdaNya. Yang penting sentiase berdoa. Berdoa pulak kena lha ikhlas. Dan niat kena betoii-betoii kerana ALLAH swt. Ingat tuuu !!

Setiap amal yang kite lakukan hendaklah mempunyai niat kerana ALLAH s.w.t. Dari pagi ke malam(sewaktu kite hendak tidur) . Dengan itu kite akan mendapat pahala dan harian yang kite lakukan mendapat keberkatan dariNya. =)


_______________________________________________________________________________

HIDUP perlu ILMU, MATI perlu ILMU, ILMU untuk KAYA, ILMU untuk AMAL 
*YM Prof. Dato' Dr Tengku Fezzyazli

Kita tidak akan dapat lari dari masalah kehidupan. Yang boleh kite lakukan, hadapi lah dengan tenang. Setiap cabaran yang datang, atasinya dengan KEBIJAKSANAAN dan KEIMANAN =')


nanti-nanti lha kite sambung lagi. Sudah ketandusan idea niy. hehe Tata ~AM

0 comments: