Wednesday 4 November 2015

Keluarga Tercinta

Assalamualaikum
Hai geng , *lambai tangan sikit*

 Payung satu gambar untuk pembuka kata bicara.

Ini adalah family sis. Sis adalah anak ke-5 daripada 9 orang adik beradik. Ramai kan?Tak ramai eh, ada lagi tu yang lebih ramai lagi dari sis. Bila semua balik, pasti bergaduh. Bukan bergaduh bertumbuk-tumbuh. Haip, korang jangan salah sangka. Kami selalunya gaduh-gaduh manja gitu. Cuit bahu kanan, terasa bahu kiri. Main cuit-cuit. Kedip-kedip mata sedikit. Berlajar kungfu fighting. Wachaaa ! Berkejar-kejaran. Bergegar satu rumah sudah menjadi kebiasaan bagi sis. haha Walaupun kami bergaduh sekalipun, kami bergaduh tak lama. Ikatan tali perhubungan yang erat pasti tak akan terputus. Bak kata perpatah "Air dicincang tidak akan terputus, carik-carik bulu ayam lama-lama bercantum juga". Cewah, siap bagi pepatah lagi sis :)

 TAMAT SUDAH ZAMAN BUJANG ALONG

Baru-baru ini abang sis yang sulung 'Akmal Aimanuddin' atau sis panggil dia ' Along' baharu sahaja menamatkan zaman bujang dia bersama Kak Nooraini pada 4 Oktober 2015, sebulan yang lalu. Kak Nooraini asal daripada Kelantan. Perak vs Kelantan. Sis seperti biasa menjadi penyambut tetamu yang terhormat.

Tersengih di bibir. 
Nampak seri pengantin disitu
Cahaya kebahagian sudah menjelma.

"BARAKALLAHU LAKA WA BARAKA A'LAIKA 
WA JAMA' BAINAKUM FI KHAIR"

“Semoga Allah memberkahimu dan memberkahi atasmu serta mengumpulkan 
kamu berdua dalam kebaikan“.

(HR. Shahih Tirmidzi 1/317) 

Buat sayangku along dan kak long. Adik doakan : Semoga Along dan kak long bahagia di dunia dan diakhirat dan dianugerahkan lagi rezeki yang melimpah. Semoga terbentuk keluarga yang sakinah.  Dan tidak lupa juga semoga cepat-cepatlah timang cahaya mata. Insya Allah, Doa sentiasa mengiringinya. Amin* :)

Kepada teman-teman yang hadir . Sis ucapkan terima kasih kerna sudi menghadirkan diri ke majlis yang tidak seberapa ini. Terutamanya kenalan sis yang lama. Teman-teman sepermainan sis di awal kebudak-budakan. :D *Geng Ambush* Khairunnisa, Illma Laili Yasmin, Raihan, family Siti Feirus Munirah, rakan sekerja sis dan tidak lupa juga Ustazah Marina turut menghadirkan diri. Ustazah yang mengajar sis Pendidikan Islam waktu sis form3. Terima Kasih*

Kini, sis sudah ada seorang Abang Ipar dan seorang Kakak Ipar. Tak lama lagi, siapa pulak seterusnya. Jeng jeng jeng

1 comments:

Nana Liena said...

kita tak ada ipar duai lagi.. huhu..
kita adik beradik 7 org jga dik..
btw tgk dari jauh yg pakai tudung cokelat mcm kita sikit..hahaha..ke orang yg pakai spek selalu iras-iras ja muka