Friday 30 January 2015

Permulaan Bisnes ^^

Assalamualaikum

Praktikal
Kali ini aku tersentap dengan ruangan bilik 
Dulu yang penuh dengan buku disusun rapi
Sekarang satu buku pun tidak ada
Adatlah bila nak buat perpindahan kan

Pagi tadi aku masuk agak lewat ke office
Kesian member aku tunggu terconggok je dekat luar bawah oofice tu
Tepi office tu ada kedai mamak
Adalah sebab munasabah kenapa aku masuk lewat office. But ofcoz infrom dekat dia
Dia cakap dia nampak kucing bunting. 
Kucing itu ngorat member aku ni.
Buat muka kecomelan dia itu mintaklah makan
Dia memanglah nak kasi tapi kat mana dia nak kasi. 
Kesian pulak bila kucing bunting cari makan sorang-sorang. 
Haish, sapalah bapak dia yang buntingkan dia tu kan. HAHA
Kedai mamak ada sebelah. Tak kanlah itu pun kedekut ! Kasi lah makanan dengan kucing ni 
Disebabkan dia sorang ada dekat situ, dia segan nak pi beli makanan untuk kucing itu
Itulah sapa suruh comel sangat.
Bila aku sampai sahaja, Aku tak nampak pulak kucing itu
Entahlah mata aku ini rabun ke ape. Mungkin sebab nak cepat
Biasalah orang masuk lewat office. hehe

Hari ini pulak bos tak ada dan sorang staft yang aku agak rapat pun tak ada.
Pergi tolong banjir di Kelantan dengan YB.
Hari itu Kak Fiza agak pergi sekali
Tapi aku segan lah dengan bos itu
Muka dia tak adalah garang. Cuma nama pun bos
Pencatat dan pemberi markah praktikal aku ini
Membuat aku perlu Cover sikit. Nanti reputasi aku jatuhla. Jatuh saham aku. HAHA
Jadi aku pendam sajalah dalam hati TAK PERGI. 
Tapi tak apalah. Rezeki datang bergolek usah ditolak lagi
Lagipun tahu aku dan member aku sorang ini perlu jaga office ini
Waktu office tapi tak ada orang. Bahaya tu, jatuh segala-galanya.

 Ini Office aku. Dulu penuh dengan fail, sekarang ini satu fail pun tak ada
YAng tinggal hanya rak-rak KOSONG KOSONG !
__________________________________________________________________

Kerja aku sekarang bukak lah sikit bisnes
Alang-alang aku tak ada kerja dekat office
Ushalah serba sedikit dekat Insta
Ambik modal dan beli secara borong
Atau ambil order dan inform
Lumayan jugak kan. "Drop Ship"
Tak adalah perabihkan masa dengan goyang kaki 
Buat sementara ini aku ambik BISNES TUDUNG
Handsock cincin dalam perancangan :)
Murah sahaja . Hanya Rm15 sehelai. Bidang 60
Selalunya bidang besaq ini memang mahal
Kenalah ada pemberi dan penerima.
Gambar tudung ini aku tak tunjuk lagi di blog
Tentang bisnes ini semua baharu permulaan
dan jual di blog nanti-nanti sahaja :) Akan datang !
Buat masa sekarang drop ship hanya di area sini sini sahaja

Minggu ini juga aku dapat inform dari Ekin
Kawan time Voka lagi. Aku panggil dia kecik
Dialah yang inform kat aku pasai "PROMOTION Baju MUslimah I LoVe Islam"
Harga dia memang berbaloi. Rm25 sahaja untuk 20 helai
Yang paling special ada poket dan labuh sampailah ke bawah lutut
Semua saiz ada :)
 Baju muslimah yang jenis ada poket ini memang susah nak jumpe
Aku cari dari dulu sampai sekrang
Dan inilah first time aku jumpe baju yang ada poket. hehe
Excited jugaklah time tu ...
Kalau boleh aku nak cari baju muslimah lagi yang ada poket
BUkan setakat ditepi, di depan pun ada. Pasti cantik ^^
Boleh aku tolong promotekan. KOnfrem laku

Ekin inform dekat aku. Esok tu tarikh tutup
Terasa kecewa jugak lah time itu. Takut tak dapat nak kumpul ramai-ramai .
Yelah sekejap je kan. Contoh hari ini dapat tahu, esok itu terus tutup. Mesti frush kan!
Awalnya memang terasa GiVE UP , 
Taknak ambik order baju ni , takut tak sempat kan
Semangat ekin nak baju ini. dan itulah sebab aku pun semangat ambik jugak order baju ini. hehe
Bermulalah inspirasi buat aku. Cari dan terus cari orang untuk cukup sampai 20 helai baju
Awalnya memang tak cukup . HAnya 15 sahaja
Dan inform dekat admin. Alhamdulilah diterima jugak
Lepas itu aku buatlah promote dekat insta dan We chat
Jeng jeng jeng. Ramai pulak yang nak. 
Mesej aku dengan admin. Asyik berubah dengan bilangan kuantiti
MUla-mula 15. Lepas itu 16 
Lepas itu akhir sekali Ada member last msj
Order 4 helai. Dua untuk dia dan dua lagi untuk adik dia
Betullah cakap orang, buat promotion dekat kalayak orang ramai lagi dapat untung
Semua orang pun boleh tahu
PAsti deme yang cari kita balik kan :)

Dan satu lagi baju ini ada warna hijau dan pink sahaja 
Banyak order warna pink. Semua member aku banyak yang pink. 
Sweet gitu. Yang paling menariknya, ayabam bulat pun order sekali. HEHE
THanks ya kawan borak, kawan stalker, kawan sengih sama-sama yang selalu bagi sokong dekat aku. Kalau boleh bagilah sokong dekat aku lagi ye. :3



Sekrang ini aku order Handsock cincin itu pulak
Drop ship 10 helai warna hitam dulu. 
Cantik sangat sebab ada reban. Linited nak cari. hehe
Harga hanya RM12 sahaja
Dia ada 5 sahaja corak. HIjau, pink, coklat, biru dan ungu
Hitam itu special sikit. Tak sangka pulak aku dapat hitam.
Alhamdulilah. ^^
Geng bagilah sokong dekat aku ye dan jangan lupa DOAKAN AKU :') 
THANKS, Aku amat HARGAI korang






3 comments:

Unknown said...

selamat maju jaya dlm berbisnes ! chaiyok chaiyok :D

http://ijahoney.blogspot.com/

na said...

Thanks ya awop :)

afifah said...

terbaikk..teroskan usaha..baju muslimah tu mmg murah btol..all the best..

singgah dari Giveaway Travelog Oman IIUM by Blog Iqa

PS : Nak Beli Chocolate MOist Cake yg Super Murah?