Friday 9 May 2014

GengsTer FeiRaNa

ܓ*..بسم الله الرحمن الرحيم..*ܓ

Assalamualaikum w.b.t

Disini saya ingin membuka kata-kata bicara terime kasih kerna sudi menjenggakkan mata ke blok ini lagi. Kalau tidak suka, mohon pergi. Syuh syuh syuh. Hehe Bukan ingin menghalau tapi sudah orang tak suka, tak kan nak paksa. YedOk ? tapi aku tahu aku hanya cakap sorang-sorang sahaja sebab bukan ada orang sebenarnye nak menyinggah blog saya ini. Sudahlah baru buat dan ramai yang tak tahu kewujudan blog ini . Sudahlah jugak tulis merapu sahaja *sampai hati kutuk blog aku, tengok menitis air mata aku* see terkeluar sudah, kepoyosan ituh >_<
Takpe blogkan ada, kamu tetap sahabat saya sampai bile-bile. Kan blog *sep tangan sikit, give me five ! OuhYeahh*

Blog ini hanya suka suki ingin tulis apa, akan ku tulis dan akan panjang lebaq lagi bila saya bertambah rajin. Cakap pasal result akan keluar tidak lama lagi . Kelip kelap, kelip kelam . Haa Tudia muncul sahaja di depan mata. Takperlu nak panggil, sumea sudah ditetapkan. Ingat, masa itu emas . Kadang-kadang kita merasakan masa itu cepat sangat berlalu dan sometimes kita merasakan masa itu lambat pulak berlalu *rasa berjanggut sahaja menunggunya* Apa-apa pun kena bersyukur walau apa pun keadaan

Eh, cakap pasal bersyukur teringat balik voice suare budak kecil dalam 'Whatsapp' itu. Seriusly, lawak dengan sumea contoh-contoh dia kasi itu. Awalnya abang aku sent dekat aku. Entahlah dia ambik dekat mana dan dari situlah misiku bermula. Sorang-sorang aku sent terutama group PPN *itu memang sudah kewajiban* berkongsi apa sahaja. 

Budak itu kecek kelate. Sapa dok reti atau dok pahe apa yang dio dok kecek tuh . Meh royak kat kawe, kawe bule translate kan. *sengih sekupang* 

Jadi kito mestilah bersyukurlah dalam apa pon keadaan *smile*

Eh kejap bukan ke kita nak bercerita pasai gengster FeiRaNa ke. Bakponyo sudah melancong ke tempat lainnyO. *ketawa gegar rumah*

Okeh FeiRaNa

Gengster ini dulu kala 
Selalu sahaja ajak bertumbuk
Bukan bertumbuk gocoh tuh tapi bertumbuk berkasih sayang *Buwekk, rasa nak termuntah*

FeiraNa nama yang diberi oleh tiga orang sahabat
iaitu Fei untuk Feirus , Ra untuk myRa dan Na untuk eiNa 

Tadaa , ini ha tiga sahabat
Sudah nampakkan kecomelannya disitu . Ahak

Dulu mereka menetap di SMVKuala Kansar 
makan sama-sama
belajar sama-sama
Tido pun sama-sama
Apa-apa pun semua samalah
Sampai katil pun nak roboh sahaja gayanya :B

Waktu SPM datang menjenggah
Yang lain study untuk paper
Fei dengan Na pulak tengah study novel
Baik punya budak
*jangan ikut watak ini*
Student SPM lain study for exam
Kiteorang study novel
Katanya
'nanti akan ku persembahkan karangan novel ini dalam paper itu nanti'
Biasalah itu, waktu itu ketensionan telah menjelma
dan apabila sudah ada line novel not booking
ambikjelah bacaq
Selagi tidak habis, selagi itulah akan baca dan baca
Hasutan syaitan menjelma . Syuh syuh jauhi daripada hasutan jahat itu
auzubillah himansyaitannnirrajimm

Syukur Alhamdulilah
Walaupun result SPM kiteorang tak mantap macam demo dan demo
Bersukurlah apa yang sudah dapat ini
dan untuk masa sekarang
tempat yang sekarang menuntut
Tebus balik yang lalu
Ambil yang jernih buang yang keruh
Moga urusan dipermudahkan oleh ALLAH *aminn*


Nah lirik dari Gue


Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku
Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku
 
KAULAH SAHABATKU :)

Terharu tak, jangan lah terharu . Segan i tau
Lirik ituh hanya ciplak semata-mata :3
 hahaha
permulaan mengenali watak
 
Jeng jeng jeng *yang Pertama*


Siti Feirus Munirah binti Muhmad Haridin
Birthday : 2 Disember 1995 *Rabiul Awal*
Kos : Peruncitan

Dia ni perangai dia *pelik*
kalau dia tak suka, itu dia memang tak suka
kalau dia nak cakap dia akan cakap ! 
dan dari situlah kita kenal kejujuran dia
dan dari situ jugak lah kita tahu kesalahan kita
tpi kenalah tengok keadaan jugak naaa :)
For my sayangku 
Kamu tetap sahabat aku sampai bile-2
walaupun kita sudah berlainan kos sekarang na
Jemput datang ke bilik gue ~singgah-singgah sahajaa *amat dialu-alukan* 
atau pun terserempak ke . Cium sayang lah cikit. *EEUU* :-* haha

Dulu
Kite naik bas balik same-2 dari SMVKK lagi sampai sekarang

Banyak sangat kenangan manis yang kita cipta kan.

Kite keja sama-sama

Pernah jadi cashier, 

hari ini aku, esok dia pulak. Gilir-2 kan

Pastu bila dah shoct, mulalah taknak jadi cashier dah

Tapi kena jugak kan. Kan kite dah janji gilir-2 :p

Sekejap je masa berlalu,

Dia pernah cakap dekat aku, dimana ada aku, disitu pasti ada dia

dan sampai sekarang kiteorang still bersama kan*so sweet* hehek

Pernah bergaduh dengan dia. Bergaduh tu lumrah laa tapi itu semua poyo sahaja

Bila dia dah majuk, sorang pun merajuk. Dah tu sumenya takde sape yang pujuk. haha.

Esok baik semulaaa. :-*

Munirah, Terima kasih sebab sudi jadi kawan aku. Sudi berada dimana sahaja aku berada . Sudi dengar celoteh eina . Sudi dengar cerita itu ini dan macam-macam lagilah. Terima kasih sahabat. Aku jugak nak mintak maaf kat hang kalau aku ada buat salah silap. Mesti ada kan. Tipulah kalau tak ada ! Aku buat macam tuh jugak sebab aku sayangkan hang . :) Maaf kawan atas segala-galanya
 
dan ditepi dia tuh
Nurul Amira Liyana binti Mohd Jaafar
17 Februari 1995 *Rabiul Akhir*
Kos : Pemasaran
Dia ni seorang periang jugak
dan mulut dia niyh memang tak reti nak duk diam
Sometime terasa jugak nak ikat mulut dia tu
Guna getah ka, kasi muncung. *hahaha, gelak jahat*
Dia ni
Kalau dia suka kat seseorang
memang still suka sahaja sampai bila-bila
dan Alhamdulilah mereka still contct tapi jarang sangatlah -_-
Apa-apa pon aku harap sangat si dia tidak kecewakan kawan baik aku niyh
Kalau tahu, siap lah . Kapak kepale niy *serius*

MieRa , terima kasih sebab selalu sahaja sudi luahkan segala-galanya dekat aku. Walaupun hang kadang-kadang takde masa untuk aku tapi hang mesti curi sedikit masa untuk aku :) Mungkin kadang-kadang perangai aku ni agak menyakitkan hati mu tapi hang tetap bersabar dengan aku. Terima kasih kawan. Aku jugak ingin memohon kemaafan seandainya aku ada buat salah silap . Mesti adakan ! Tipulah kalau takde, kitekan sudah bersahabat selama 4 tahun kawan ^_^ Eina minta maaf oke dan kalau eina ada buat salah silap lagi MOHON SANGAT TEGUR oke. Eina jugak manusia biasa yang tak lari daripada melakukan kesilapan. Pasai dia itu InsyaAllah eina akan perbaiki dan tidak akan selalu sangat luahkan masa dengan dia. Kitakan tengah ada study. So, kenalah buat ayah mak kita bangga . Yedok ? Aku pun ada jugak masalah dan kadang-kadang aku rasa GIVEUP tapi terima kasih kawan. Hang taklari dari sentiasa bagi sokongan dekat aku. Hang jangan risau oke. Aku akan cuba yang terbaik. Aku tahu hang tegur aku sebab hang sayangkan aku kan . *kenyek mate* Maaf sekali lagi kawan ! 

Walaupun kita berlainan kos tapi tempat belajaq kita tetap sama kan. So, tiada istilah jika berkataan *TIDAK AKAN BERTEMU itu* Mesti akan bertemu jugak walau di bwah tanah sekalipun. Cehh .
Terima kasih sebab sudi dengar mulut niy dok pot pet pot pet . Sudi dengar luahan hatiku. Sudi dengar segala permasalahanku dan terima kasih segala-galanya sahabat . Bilaa sahaja kita bertemu, mulut mesti tidak reti dok diam. Mesti kena gerak jugak. Kalau tak , mesti dia akan kena penyek buat sambal belacan. Hahaha, Hokni merapu sahaja :P
Geng gengsterku

Ingat, jangan pernah lupakan aku tau
Aku ? hang tanya aku. mestilah aku takkan lupa
korang kan sahabat gengsterku. :B
Feirus, Myra
apa-apa pun just contact me oke
Aku tak lari lagi niyh. Hehe

Aku mintak maaf segala silap yang pernah aku buat dekat korang

Maafkan aku sahabat :')
Hope your all happy with your life
No crying crying ,
if what,  your just face to face with me
and we can cry together
Hahaha speaking plak aku, entah betul ke tak ! :P
Jujur *jujurlah sayanggg* . Ehh nyanyi pulak aku. haha
Korang korang korang
Aku bersyukur sangat dapat sahabat seperti korang dan aku harap persahabatan kita ini akan kekal sampai bila-bila. *pelukk* InsyaAllah. Aku sayang sahabat-sahabat aku ini



Distinasi kita sekarang menuju kejayaan di dunia dan di akhirat
Bila ku jatuh, kau sambutku macam baby
dilambung-lambung aku di angkasa
dipukul-pukul dengan teguran yang manis
dan dihentak-hentak ku dengan kata-kata semangat

TERIMA KASIH SAHABAT !
________________________________________


 Buat seniman bujang lapuk
Berakhir sudah Seniman Agung ini


1972 - P.Ramlee
2013 - S.Samsudin
2014 - Aziz Sattar 


Al-Fatihah !!!



0 comments: