Monday 5 May 2014

Teluk Intan ♥♥♥

ܓ*..بسم الله الرحمن الرحيم..*ܓ


Assalamualaikum
Ahakk ! Tangan tiba-tiba rajin untuk menaip. Disebabkan ituh, Aku nak bercerita serba sedikit pasal semalam dan semalam. *sengih :B*

Jumaat
Cadangnya ingat bertolak esok pagi. Rupa-rupanya bertolak hari niy jugak. Aku dengan kelam kabutnya tahu pukul 12 tengahari tuh, bersiap sedialah untuk packing sume barang. Kemas-kemas dan kemas. Guna satu beg lagi baguss dan ternampaklah beg besaq yang tersadai di tepi tangga. Kasi tahu dekat adik
"adikk, kite pakai beg niy. Kongsi 4orang sekali dengan ibu
Muat ke kak
Muat kot. hehe 'tersengeh bagaikan kerang busuk ja maunyaa.
Masuk-masuk dan masuk. Muatlah untuk aku dan adik-adik aku sahaja. Barang-barang mak mau sumbat tang mananya.
Mak masuk dalam beg ayah jalah. Kan besaq jugak beg ayah tuh
Mak nak masuk. Muat ke mak nak masuk dalam tuh.
Hasyh mak nikan. Bukan mak lah masuk dalm tuh. Barang mak lah masuk dalam tuh. Kalau mak masuh. Kemek luet la jawabnya beg tuh. Taulah beg besaq.
Apalah pasal beg pun nak citeq. Hahaha :p

6petang tuh kereta baru gerak
Hantar Opah dulu dekat kg sauk, kuala kangsar :3
Lepas maghrib tuh , kiteorang bertolak balik
dari kuala kangsar ke teluk intan


Makan dulu ;)

Sampai sahaja di teluk intan, Homestay pulak tidak dapt dikesan. Pusing-pusing dan terus pusing. Macam nak pusing satu Malaysia gayanya. Tapi memang pusing, naik pusing kepalaku ini. Tidak jumpa jugak ! Seterusnya call lah repOrter homestay . Rupa-rupanya dekat sahaja , ayah silap belok ke kanan pulak. Sepatutnya straight sahaja.

12a.m Hah terserlahlah tempat penginapan selama tiga hari dua malam *Homestay*
Cantik jugak rumah ini, perabot sume sudah ada.
Ayah dengan reporter tengah sembang2 dekat ruang tamu
Aku pulak tengah bergelewang sekitar sumah itu. Tak tahu malu betul aku niyh. Yelah daripada tercongok sahaja. Baik tengok apa yang patut. Kan kan kan
ada dapur, bilik ada tiga. ruang tamu dan meja untuk makan

Ini bilik ibu ayah 
Tak aci ada aircond !!!
Dekat bilik kiteorang aircond ada memey ada
Tapi rosak T_T
Haiyaa, aircond pun nak kecoh
Lalalala

Ini bilik kiteorang
aku, si kenek dan si bab.
Pandai betol aku kasi nama. Hahaha
aku, nis dan iya *smile*
Katil tidak cantum. Buat rumah sendiri, Cantumkan kasi double 2. Kiki
Baru muat tiga orang :3

1a.m Barulah kiteorang tidoq ^_____^

Sabtu
Bangun subuh dan bersiap untuk operasi
Operasi apa kalau bukan operasi mengusya orang. hehe
8pagi gerak dan singgah kedai minum pagi

Kereta bergerak ke tempat operasi itu.
masuklah ke Kolej Vokasional Semaian , Teluk Intan
kereta parking di tepi dan di situ jugak lah aku nampak cikgu Fauzi dengan anak-anak buahnya.
Pakai baju warna hijau . Aku nampak cikgu, entah cikgu nampak aku ke tak. Aku duduk dalam kereta sahaja waktu tu :)
Nak tegur rasa segan, Maunye budak-budak raqbi ada ja kat situ
Nasib baik aku tak kenai. :3
Maaf cikgu, Bagi senyuman pun dah cukuplah. hehe
Barulah aku tahu ayah aku nak tengok game KAT antara voka dengan semetrik ayah aku
perlawanan raqby dan sofbal




raqby cenggini rupenye. Baru ku tahu. Kui3
Perangg !!!!

pukul 1 petang barulah gerak balik homestay :D
game belum habis lagi, tapi penat koott. hehe

Singgah kedai makan nasi ayam dengan aiq laici

pukul 4petang
Ayah ajak pergi tengok game balik
Aik, ingat sudah habis ade lagi rupenyaa
dan Alang call nak join sekali . Pukul 7 macam tu bas dari KL baru sampai. Ayah kate bule sahaja ambik terus alang
Tapi aku tak ikut. Ayah dengan si kenek je yang pergi operasi tuh balik. heh
Segan eh aku nak mengusha orang main. Kalau aku maen takpelah jugak ^,<

Petang tuh, tak tahu nak buat ape. Tengok cite tengok cite dan aku pun tertido hehe
Waktu tuh hujan turun. Alhamdulilah*

Malam tuh pukul 8. Ayah ajak pergi keluar jalan-jalan
Berhentilah berdekatan menara condong tuh. Cantik sangat dengan berkelipan lambu sana sini
Alhamdulilah kuasa Allah ^___^
Tunggu alang potong rambut. Ditepi kedai tuh ada anjing dengan penjaga dia. Rasanya dia nak tido kat situ kot. huhu . NAik seram aku tengok.  
Sementara nak tunggu alang, aku dan adik ikutlah ayah pergi jalan-jalan dulu. Di tepi menara condong tu ada pasar malam. JAlan-jalan cuci mata, belek sana belek sini tapi tak beli apa-apa pon. Sekadar tengok menengok sahaja. Memang macam tu lah style kiteorang. Hahaha
Lepastuh kiteorang pun berpatahlah balik jumpa alang. Tidak siap lagi rupanya T_T
Aik tadi ada anjing seekoq sahaja niy tiba-tiba ada due ekoq pulak. besaq pulak tuhh doq terbaring sahaja nasiblah mate die tidak meliar. Kalau tak larian pecutlah aku ambik. :3
Tidak larat sangat nak tunggu aku pun tunggulah dalam kereta sambil sembang dengan ayah dan ibu
Pot pet dan pot pet termasuklah mr india zulu alpha tuh. Kenapalah kena kaitkan nama dia. dan jawapan aku mesti "Taknak kawan laaa" hahaha itu sahaja langkah yang terbaik. Kui3
pukul 9lebih macam tuh barulah siap.

Lepas tuh Kiteorang pergilah mall Giant teluk intan pulak
Di pintu masuk ternampaklah troli
'Mak, nak ambik ke troli. Nak beli apa-apa ke'
Takde rasenye. Ayah nak tengok sahaja kot
masuklah ke pusat mall
Kebanyakkan banyak sudah tutup. Awalnya kedai tutup baru sahaja pukul 10
Erhh, mall tutup pukul 11 . *patootlah* huhu
Pusing dan pusing
ayah dan ibu nak beli something
Aku dan si kenek kenalah pergi patah balik ambik troli tuh
Argh tidak, kaki keberatan ingin melangkah tapi melangkah jugak.
Si kenek niyh lah siap tarik tangan aku lagi. Gaya macam nak rempuh orang sahaja. Layan jelah.Orang tengok buat dono sahaja *muka tembok*
Sampai sahaja di tempat troli itu, adalah seorang pelikk. LAin macam gayanya siap hisap rokok lagi
'Ai cik adiq, baru nak beli barang ke. Kedai nak tutup niyh'
Kang kasi penampaq jugakk. buat tidak layan. tarik sahaja troli. erh nape takbuleh je niyh
Macam kena sekat. Takpe takpe. satu troli lagi ada. Oke settle

Adik aku cite semasa aku nak ambik troli lagi satu
Dia pi pandang laki tuh. Tuh laa sapa suruh pandang-pandang. Lepastuh lakituh duk jegilkan mate kat diey dan cakap 'Apa tengok-tengok'
Astagfirullahhalazim mohon dijauhkan mala petaka. nasib baik kat situ cahaya terang benderang tapi jalan lenggang sahaja. Yelah mall nak tutup dah kan.

Pukul 11 macam tuh barulah kaki melangkah keluar
PenatTTttt balik-balikk nak tidoqqq
Perut pulak berkeroncong menyanyi mengikut irama yang sama tandanya mintak diisi
Nasib baik sudah masak sume petang tadi
Bolehlah melantak Haisyh bace bismillah dulu
Makann ^____^

Pukul 1 macam tuh baru nak tido
tapi Entah mengapa mate tidak bule nak pejam
Mungkin teringatkan si Dia *jujur*

Ahad
mase untuk balikkk sementara itu kena hantar alang
Alang naik bas pukul 7malam. Bulelah jalan-jalan mane patut. hehe
9pagi Ayah dengan alang baru sahaja balik dari kedai
Makan sedaplah hari ini. Yeahhh
Ayah beli Ketam , sotong besaq , dengan siput sedut
Haiyaa, siput sedut aku tidak pernah makan dan tidak akan makan. Geli !!
tapi nampak memang menyelerakan. Sedut dan sedut macam tuh lah gayanya
Alang jahat. Dia ambik seketul siput tuh kasi aku makan *TAKNAK*
tapi aku belek-belek jugak siput tuh. rasa ingin test jugak. Nampak sedaplahh
'Siput, ini kali pertama aku makan kau. Nak rasa sedap ke tak kau niyh. Tengok macam sedap sahaja. KAu jadi sedap jelah oke. Bismillahhirrahmanirrahimm'
'Inaa cuba mu bayangkan tadi siput tuh duk jadi spyderman tadi'
Tengokk alang jahat terus aku tak jadi nak makan dan tak kan makan kamu walaupun nanti aku akan jadi ore kelate . Dah la ore kelate banyak ade siput sedut tuh. T_T hhuhu takmauu

12 checkin homestay
Bas alang dri teluk intan ke KL kn pukul 7 malam.
Sementara tuh jalan-jalan cari makan lagii.Bulelah ronda-ronda. hehe
dan tempat pertama kiteorang pi di laut entah apa namaa. Berdekatan dengan sekolah SEMESTI
Pelikkn name sekolah tuh. Alang cakap short name for Sekolah Menengah Sains Teluk Intan (SEMESTI) Yelah koot. :B




 Lepastu kiteorang pergi ke Menara Condong pulak




inilah Alang
Syarifuddin bin Kamal
Kalau mintak apa-apa, sume dia bagi. 
Alhamdulilah rezeki ^___^
Tq alang

Lepas dari itu kiteorang pun makan
dan hantar alang ke stesan bas teluk intan pukul 7 malam
Lepas sahaja bas alang gerak, baharulah kiteorang pun gerak pulang
Teluk intan ------> Gerik
sampai rumah dalam pukul 11 macam tuh
Penat tapi menyeronokkan
Alhamdulilah wasyukurilah :)






0 comments: